MAJ
– rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
– aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych, kołowych i naśladowczych
– kształtowanie poczucia rytmu
– budzenie w dzieciach pozytywnych uczuć i emocji związanych ze zbliżającym się Dniem Rodziny
KWIECIEŃ
– rozwijanie słuchu muzycznego;
– doskonalenie czynności samoobsługowych;
– rozbudzanie zainteresowania zmianami zachodzącymi w przyrodzie;
MARZEC
– kształtowanie życzliwych postaw wobec innych
– rozwijanie umiejętności dłuższego skupiania uwagi na jednej czynności lub zabawie
– usprawnianie pracy dłoni i rozwój zręczności – piramidy, wkładanki, układanki
– spacery w poszukiwaniu wiosny
LUTY
– wpajanie nawyków higienicznych i porządkowych;
– utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie: siedzenie w półkolu, czekanie na swoją kolej, dzielenie się z innymi dziećmi zabawkami;
– stymulowanie procesów spostrzegania i uwagi oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej;
– ćwiczenia rytmiczne: klaskanie, tupanie, skakanie w rytm piosenki;
STYCZEŃ
– kontynuacja nauki samodzielnego spożywania posiłków;
– manipulowanie zabawkami dźwiękonaśladowczymi;
– rozwijanie mowy czynnej i biernej;
– próby naśladowania gestów wykonywanych przez opiekunkę podczas słuchania piosenek;
-Dzień Babci i Dziadka – wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną;
GRUDZIEŃ
– poznanie tradycji świątecznej związanej z postacią Świętego Mikołaja;
– poznanie tradycji i zwyczajów świątecznych (np. ubieranie choinki)
– rozwijanie ciekawości poznawczej, pomysłowości i wyobraźni;
LISTOPAD
– poznanie barw narodowych Polski
– rozumienie potrzeby ubierania się stosownie do panujących warunków pogodowych
– aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych, muzycznych i naśladowczych
– rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
PAŹDZIERNIK
– zapoznanie dzieci z nową porą roku – jesień
– poznawanie różnych owoców i warzyw
– rozwijanie procesów poznawczych
WRZESIEŃ
– zaznajomienie dzieci z wyposażeniem sali, jego przeznaczeniem i sposobem użytkowania;
– wyrabianie umiejętności radzenia sobie z emocjami podczas rozstania z rodzicami;
– zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w nowym, żłobkowym środowisku;
– wdrażanie do zgodnego współżycia i działania w grupie;
– budowanie przynależności do grupy;