Przedszkole nr 4 im. Krasnala Hałabały, Żłobek Miejski w Sławnie

ZAMIERZENIA STARSZAKI – KWIECIEŃ

• Jest zainteresowane czytaniem, czyta różne teksty

• Udziela dłuższych odpowiedzi na pytania, buduje coraz dłuższe zdania, wypowiada się logicznie i na temat

• Poznaje nowe wyrazy i wykorzystuje ich w prawidłowym kontekście

• Podejmuje aktywność poznawczą, poszukuje informacji w różnych źródłach

• Rozwija myślenie przyczynowo–skutkowe

• Rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, E, L, I, D, U, P, B, Y, W, Ł, Z, K, S, N, C, J , R, G, F, H 

• Doskonali sprawność manualną, grafomotoryczną

• Doskonali słuch, mówi wyraźnie

• Rozpoznaje cyfrę: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0 i liczbę dwucyfrową 10 

• Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi

• Wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacjach użytkowych

• Rozpoznaje znaki i symbole matematyczne: +, =, <>

• Rozpoznaje, nazywa figury geometryczne

• Rozpoznaje nominały monet jednozłotowych, dwuzłotowych i pięciozłotowych

• Określa położenie przedmiotów, operuje pojęciami związanymi z tym zagadnieniem

• Wzbogaca słownictwo o nazwy instrumentów, rozpoznaje instrumenty na ilustracjach

• Uczy się piosenek, rozpoznaje niektóre popularne instrumenty muzyczne

• Rozróżnia cechy wysłuchanej muzyki

• Koduje i dekoduje informacje

• Ma świadomość zagrożeń ekologicznych, zdaje sobie sprawę, że trzeba dbać o środowisko

• Jest zainteresowane zagadnieniami związanymi z kosmosem, planetami, gwiazdami

• Poszerza słownictwo związane z kosmosem: satelitateleskoplunetarakietaprom kosmicznyUkład Słoneczny

• Określa swoje zainteresowania teatrem, zna zawody związane z pracą w teatrze

• Poznaje pojęcia związane z teatrem

• Koduje i dekoduje informacje, uzupełnia szeregi zgodnie z kodem

• Podejmuje aktywność poznawczą, jest zainteresowane szukaniem informacji na dany temat

• Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu

• Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych – rysuje, maluje

• Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem

• Przestrzega zasad zabawy w grupie

• Inicjuje zabawy konstrukcyjne

• Swobodnie wypowiada się na temat Świąt Wielkanocnych