– Wspomaganie dzieci przy pierwszych kontaktach z nauczycielem i innymi dziećmi, budowanie poczucia przynależności do grupy;
– Udział w opracowaniu wspólnego Kodeksu Przedszkolaka oraz systemu kar i nagród;
– Integrowanie grupy, przypomnienie lub poznanie rozkładu pomieszczeń przedszkolnych i ich przeznaczenia, organizacja kącików zabaw;
– Rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, poznanie zasad warunkujących bezpieczeństwo w drodze do przedszkola , w samym przedszkolu oraz ogrodzie zabaw; dostrzeganie zagrożeń płynących z otoczenia;
– Rozwijanie umiejętności samoobsługowych oraz kształtowanie nawyków higienicznych; doskonalenie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb;
– Przypomnienie regionów naszego kraju- odwołanie się do wakacyjnych wspomnień;
– Wzbudzanie zainteresowania przyrodą – dostrzeganie zmian w wyglądzie roślin, zachowaniu zwierząt ( zmiany związane z nowa porą roku);
– Rozwijanie mowy, wypowiadania się zdaniami na określny temat;
– Aktywne uczestnictwo w proponowanych zabawach ruchowych, tanecznych i gimnastycznych;
– Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania, wykonywania zadań indywidualnych w skupieniu;
– Rozwijanie umiejętności różnicowania, porównywania i określania wielkości przedmiotów, doskonalenie orientacji przestrzennej oraz klasyfikowania i liczenia; utrwalenie kształtu koła;
– Rozwijanie słuchu fonematycznego ( rozumienie pojęcia „ głoska, sylaba”, wyróżnianie głosek w nagłosie; układanie schematów nazw z wykorzystaniem ruchomego alfabetu; rozpoznawanie zapisu swojego imienia);
– Udział w ćwiczeniach artykulacyjnych, doskonalenie umiejętności różnicowania głosek prawidłowa ich artykulacja;