Przedszkole nr 4 im. Krasnala Hałabały, Żłobek Miejski w Sławnie

ZAMIERZENIA LISTOPAD – STARSZAKI

– Kształtowanie w dzieciach postawy dbania o swoje zdrowie- znaczenie aktywności fizycznej, odpowiedniego odżywiania i higieny osobistej; ciekawostki związane z zawodem lekarza, organizacja kącika tematycznego;

– Doskonalenie prawidłowego mycia zębów- spotkanie z panią pielęgniarką( ćwiczenia praktyczne);

– Poznanie cyklu krążenia wody w przyrodzie( jesienna pogoda); wykonywanie prostych doświadczeń- wnioskowanie, doskonalenie logicznego myślenia; założenia kalendarza pogody;

– Zapoznanie z teatrem jako miejscem sztuki i kultury; wzbogacanie słownictwa dzieci o wyrazy związane z tym rodzajem sztuki; założenie kącika teatralnego w sali przedszkolnej;

– Rozwijanie umiejętności wokalnych i aktywności muzyczno-ruchowej- nauka piosenek, występ przed publicznością ( Dzień Seniora);

– Obchody Święta Niepodległości- utrwalenie symboli narodowych, odśpiewanie hymnu , organizacja kącika patriotycznego;

– Rozwijanie aktywności poznawczej- zapoznanie z etapami powstawania książki; zachęcanie do tworzenia własnych książek;  utrwalenie znanych i ulubionych bajek i ich bohaterów; założenie przedszkolnej biblioteczki- propagowanie czytelnictwa;

 – Analiza czytanych  wierszy, opowiadań, baśni – rozwijanie mowy, myślenia logicznego i przyczynowo-skutkowego.

– Przybliżanie dzieciom świata dinozaurów, poznanie przypuszczalnych przyczyn ich wyginięcia ( film i ciekawostki); dostrzeganie różnic i podobieństw w wyglądzie dinozaurów, ich rodzaje;

– Rozwijanie sprawności manualnej poprzez wykonywanie zadań indywidualnych( karty pracy), prac plastycznych, udział w warsztatach  w SDK;

– Uczestnictwo w programie Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej w SDK- cz. II ( projekcja filmowa, warsztaty);

– Budzenie zainteresowania literami :M,m, I,i; T,t; D,d; K,k; rozwijanie słuchu fonematycznego , rozpoznawanie i nazywanie liter, próby ich pisania;

– Poznanie cech charakterystycznych trójkąta, prostokąta- utrwalenie pozostałych figur geometrycznych ( koło, kwadrat);

– Udział w zabawach matematycznych w zakresie tworzenia zbiorów, kodowania; poznawanie liczby, cyfry- 4,5;

– Wyrabianie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabaw i ćwiczeń gimnastycznych; rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej;