– Poznawanie dawnych i nowoczesnych urządzeń elektrycznych; uwrażliwianie dzieci na bezpieczne obchodzenie się z prądem; odnawialne źródła energii;
– Przeżywanie nastroju oczekiwania na spotkanie z Mikołajem- rozwijanie umiejętności określania swoich marzeń i pragnień, uwrażliwienie dzieci na konieczność pomagania innym;
-Dostrzeganie zmian w przyrodzie w związku z nadchodzącą nową porą roku; konieczność ubioru dostosowanego do panujących warunków atmosferycznych; bezpieczeństwo zabaw na śniegu i lodzie; piękno zimowego krajobrazu
– Poznanie świątecznych tradycji i zwyczajów- nauka wierszy, świątecznej piosenki oraz kolęd; bogacenie słownictwa; udział w dekorowaniu choinki w holu przedszkolnym, w sali przedszkolnej i świątecznym obiedzie;
– Budowanie świątecznego nastroju przez organizację występu dla innych dzieci i pracowników przedszkola- Jasełka;
-Analizowanie treści opowiadań, wierszy: budowanie prostych wypowiedzi zrozumiałych dla otoczenia, kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
– Ćwiczenia doskonalące umiejętność fonologiczne, próby czytania sylab, wyrazów z nowymi literami- Y,y; L,l,; udział w zabawach rozwijających percepcje słuchową i wzrokową;
-Rozwijanie umiejętności matematycznych: układanie sekwencji rosnących i malejących, różnicowania długości, doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według określonej cechy; zabawy z liczbą i cyfrą 6;
– Udział w zabawach i ćwiczeniach związanych z kodowaniem pozwalających rozwijać pamięć, analizę wzrokową, słuchową oraz koordynację ruchową;
– Kształtowania postawy gotowości do pomagania, współdziałania, brania odpowiedzialności za wspólnie wykonaną pracę;
– Rozwijanie sprawności manualnej, kształtowanie poczucia estetyki;