Skip to content
Przedszkole nr 4 im. Krasnala Hałabały, Żłobek Miejski w Sławnie
START
Aktualności
Przedszkole
Maluchy
Echo grupy – Maluchy
Średniaki
Echo grupy – Średniaki
Starszaki
Echo grupy – Starszaki
Kącik urodzinowy
Przedszkolaki polecają do czytania
Z kuchni Krasnala Hałabały
Żłobek
Krasnale
Echo grupy – Krasnale
Muchomorki
Echo grupy – Muchomorki
Kącik urodzinowy
O przedszkolu
Hymn przedszkola
Zabawa
Programy
Wykaz programów realizowanych w danym …
Działania innowacyjne
Inne programy i akcje
Zajęcia rozwijające zainteresowania i …
Zajęcia dodatkowe
Dobre praktyki
Inne dobre praktyki
Innowacja pedagogiczna „Wiemy co jemy”
Sprawozdanie z realizacji innowacji …
Innowacja pedagogiczna „W świecie …
Sprawozdanie z realizacji innowacji „W …
Koncepcja przedszkola
Rys historyczny
Logo
Regulamin przedszkola
Procedury w przedszkolu
Opłaty Przedszkole
Prawa przedszkolaka
Rada rodziców
Prawa rodziców
Dyplomy
Certyfikaty
O żłobku
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze …
Motto żłobka
Statut żłobka
Regulamin Organizacyjny Żłobka …
Prawa dziecka
Prawa rodziców
Procedury organizacyjne Żłobek Miejski
Opłaty Żłobek
Rada Rodziców
Ramowy rozkład dnia
Deklaracja zgodności
Ochrona Danych Osobowych
BIP
BIP – przedszkole
BIP- żłobek
START
Aktualności
Przedszkole
Maluchy
Echo grupy – Maluchy
Średniaki
Echo grupy – Średniaki
Starszaki
Echo grupy – Starszaki
Kącik urodzinowy
Przedszkolaki polecają do czytania
Z kuchni Krasnala Hałabały
Żłobek
Krasnale
Echo grupy – Krasnale
Muchomorki
Echo grupy – Muchomorki
Kącik urodzinowy
O przedszkolu
Hymn przedszkola
Zabawa
Programy
Wykaz programów realizowanych w danym …
Działania innowacyjne
Inne programy i akcje
Zajęcia rozwijające zainteresowania i …
Zajęcia dodatkowe
Dobre praktyki
Inne dobre praktyki
Innowacja pedagogiczna „Wiemy co jemy”
Sprawozdanie z realizacji innowacji …
Innowacja pedagogiczna „W świecie …
Sprawozdanie z realizacji innowacji „W …
Koncepcja przedszkola
Rys historyczny
Logo
Regulamin przedszkola
Procedury w przedszkolu
Opłaty Przedszkole
Prawa przedszkolaka
Rada rodziców
Prawa rodziców
Dyplomy
Certyfikaty
O żłobku
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze …
Motto żłobka
Statut żłobka
Regulamin Organizacyjny Żłobka …
Prawa dziecka
Prawa rodziców
Procedury organizacyjne Żłobek Miejski
Opłaty Żłobek
Rada Rodziców
Ramowy rozkład dnia
Deklaracja zgodności
Ochrona Danych Osobowych
BIP
BIP – przedszkole
BIP- żłobek
Zamierzenia Grudzień 2022 – Średniaki
4 grudnia 2022
Dydaktyka
GRUDZIEŃ
poznanie obyczajów świątecznych;
rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
kształtowanie umiejętności liczenia, przeliczania w dostępnym zakresie oraz operowanie liczebnikami porządkowymi;
kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabaw ruchowych, tańca itp.;
rozwijanie słownika czynnego dziecka w zabawach słowotwórczych;
rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek
,
wyróżnianie głoski w naglosie;
zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek, kolęd i pastorałek oraz tekstów krótkich rymowanek i wierszy;
kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.