– Powitanie Nowego Roku- rozpoznawanie pór roku i miesięcy po opisie słownym i wyróżnianie ich charakterystycznych cech; poszerzenie wiadomości o stałym następstwie i powtarzalności pór roku, miesięcy, dni tygodnia;
– Rozwijanie zainteresowania Karnawałem i tradycjami z nim związanymi;
– Organizacja i udział w Balu Karnawałowym- integracja, współdziałanie w zabawach tanecznych z innymi dziećmi;
– Rozwijanie aktywności badawczej, wyjaśnienie znaczenia „drzewo genealogiczne”, rozmowy na temat swoich rodzin- jej członków, pełnionych ról społecznych, okazywanie szacunku osobom starszym;
– Przygotowanie uroczystości dla Babci i Dziadka- prezentowanie swoich umiejętności w czasie występu dla zaproszonych gości, wykonanie upominków;
– Przybliżanie nazw mass mediów; Poszerzenie informacji na temat komputera oraz innych urządzeń z nim połączonych;
– Bezpieczni w sieci- poznanie korzyści i zagrożeń związanych z internetem;
– „ Czyste powietrze wokół nas”- udział w realizacji programu profilaktycznego mającego na celu wykształcenie u dzieci umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, gdy inni palą przy nich papierosy; kształtowania postaw antynikotynowych;
– Rozwijanie mowy w czasie analizowanych opowiadań, wierszy;
– Usprawnianie narządów mowy podczas ćwiczeń artykulacyjnych;
– Budzenie zainteresowania literami; ćwiczenia słuchu fonematycznego, poznawanie nowych liter- R,r; S,s; N,n:
– Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów; określanie położenia obiektów na płaszczyźnie ( kratownica);
– Wprowadzanie dodawania jako przybywania- zapoznanie z graficznym znakiem dodawania; odkrywanie zapisu cyfrowego liczb-7,8;
– Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni;
– Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej;