– Wykorzystanie narządów zmysłów do zabaw badawczych , prawidłowe ich określanie i rozróżnianie; wyrażanie swojego rozumienia świata za pomocą zmysłów;
– Zimowe zabawy- rozmowy na temat bezpieczeństwa w czasie zabaw i aktywności na śniegu; zimowe dyscypliny sportowe; zabawy badawcze
– Zapoznanie z różnymi rodzajami termometrów
-Udział w ćwiczeniach dźwiękonaśladowczych i usprawniających narządy artykulacyjne;
– Odkrywanie nowej litery- B,b; W,w ; ćwiczenia w czytaniu sylab, prostych wyrazów i zdań; rozwijanie słuchu fonematycznego;
– Rozwijanie umiejętności liczenia, zabawy z liczbą i cyfrą 7,
– Nauka rozwiązywania zadań tekstowych;
– Udział w zabawach z grupowaniem i kodowaniem;
-Usprawnianie ręki wiodącej przy pracach plastycznych i ćwiczeniach grafomotorycznych;
– Zabawy muzyczne i słuchowe z instrumentami doskonalące poczucie rytmu (metodą Batii Strauss );
– Utrwalenie zasad warunkujących bezpieczny wypoczynek w czasie ferii zimowych, udział w proponowanych zajęciach i zabawach:
a) realizacja zadań z programu edukacyjnego: „Kubusiowi Przyjaciele Natury”; edukowanie dzieci w zakresie pozytywnego wpływu wody na organizm człowieka i jej znaczenia dla środowiska; działań proekologicznych, zdrowego odżywiania i motywowania do dbałości o sprawność fizyczną;
b) „EkoEksperymentarium” – realizacja projektu, który uczy i rozwija dobre praktyki ekologiczne u dzieci i dorosłych w formie gry komputerowej z całą grupą ( przy wykorzystaniu tablicy interaktywnej); zachcenie dzieci do wspólnej zabawy i gry w domu z rodzicami;