– Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i opisywania poszczególnych symboli narodowych, śpiewanie hymnu ; udział w Święcie Flagi;
– Uświadamianie dzieciom odrębności kulturowych, tradycji i symboli innych krajów; wzbogacenie wiedzy dzieci na temat Unii Europejskiej i jej symboli; budowanie poczucia przynależności do kraju;
– Zmiany zachodzące w określonym środowisku przyrodniczym – łąka; oglądanie kwitnących kwiatów, poznanie wybranych gatunków kwiatów polnych, cykl rozwojowy żaby i motyla;
– Budzenie zainteresowania przyrodą w okresie jej rozwoju- bezpośrednie obcowanie z naturą, prowadzenie obserwacji;
– Nabywanie odwagi w wypowiadaniu się na forum grupy- udział w grupowych Dniach Teatru, czerpanie radości ze wspólnej zabawy z rodzicami oraz z występu dla Babci i Dziadka.
– Przygotowania do uroczystości o charakterze rodzinnym ( Festyn Rodzinny z okazji Dnia Mamy i Taty)- przygotowanie upominków, programu artystycznego;
– Rozmowy na temat rodziny- wzmacnianie więzów w rodzinie; członkowie rodzin, opis wyglądu, cech charakteru, czynności domowe wykonywane przez poszczególne osoby, okazywanie sobie należnego szacunku;
-Doskonalenie umiejętności spostrzegania cech zewnętrznych i formułowania ustnej charakterystyki;
– Obchody Międzynarodowego Dnia Dziecka- udział w zabawach z okazji święta dzieci oraz wycieczce wyjazdowej; Prawa Dzieci;
– Rozwijanie percepcji wzrokowej, zdolności spostrzegania i koncentracji, uwagi;
– Doskonalenie umiejętności wyrażania myśli w formie zdań ( poprawnych składniowo, gramatycznie i logicznie);
– Ćwiczenia słuchu fonematycznego- zabawy z literką „Ż,ż”; czytanie prostych połączeń sylabowych, wyrazów, zdań. Zabawy z ruchomym alfabetem.
– Ćwiczenia w liczeniu, doskonalenie umiejętności posługiwania się znakami matematycznymi” +, -, <,>”, zabawy z kodowaniem;
– Podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej ; wykorzystywanie na zajęciach nowoczesnej technologii – laptop, tablica multimedialna, roboty do kodowania;