– poznanie wybranych gatunków drzew: dopasowywanie i rozróżnianie liści i owoców, wzbogacenie kącika przyrody o dary z parku i lasu
– grzyby jadalne i niejadalne; poznanie wybranych gatunków
– rozbudzanie zainteresowania zmianami zachodzącymi w przyrodzie,
– wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, cech charakterystycznych dla pór roku (opadanie liści, zbieranie zapasów na zimę, odloty ptaków, krótszy dzień, chłód, deszcz)
– rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego
– rozwijanie umiejętności dostrzegania rytmu i stałego następstwa dni i nocy, pór roku
– wdrażanie do używania prawidłowego chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania
-wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
– kształtowanie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
– doskonalenie analizy słuchowej na poziomie sylaby
– poznanie drogi listu
– zapoznanie z pracą listonosza
– poznanie miejsca pracy listonosza – wycieczka na pocztę
– budzenie szacunku do dopowiedzialnej pracy listonosza