Przedszkole nr 4 im. Krasnala Hałabały, Żłobek Miejski w Sławnie

ZAMIERZENIA GR. II KWIECIEŃ


  • upowszechnianie i pogłębianie  wśród dzieci wiedzy na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu,

– kształtowanie postaw szacunku, tolerancji i akceptacji osób z autyzmem,

– wzbudzanie zainteresowania dzieci problemami osób dotkniętych autyzmem 

 –poznanie życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka, 

  • zapoznanie z nazwami i właściwościami miodu i jego wykorzystaniem, 
  • bogacenie słownictwa uczniów o wyrazy związane z pszczelarstwem,
  • doskonalenie percepcji słuchowej przez dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów, 
  • rozwijanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym przez obserwacje fauny i flory w różnorodnych ekosystemach – łąka, staw, jezioro; 
  • kształtowanie postawy troski o środowisko przyrodnicze przez organizowanie opieki nad owadami w ogrodzie – budowanie poidełek dla owadów; uświadamianie znaczenia owadów dla środowiska przyrodniczego;
  • rozwijanie umiejętności muzycznych, wokalnych i tanecznych przez naukę nowych piosenek
  • rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas codziennych czynności samoobsługowych i porządkowych, zabaw konstrukcyjnych, plastycznych, wycinania, lepienia, 
  • stwarzanie okazji do rozmowy o swoich emocjach i uświadomienia, że każdy je przeżywa; 
  • rozwijanie umiejętności logicznego i zrozumiałego wypowiadania się na temat swoich odczuć;
  • stwarzanie możliwości do podejmowania współpracy podczas działań twórczych;
  • kształtowanie umiejętności oceny działania; wdrażanie do bezpiecznego zachowania; uświadamianie konieczności refleksji nad swoim zachowaniem.
  • kształtowanie logicznego myślenia podczas porządkowania zdarzeń, tworzenia historyjek, wskazywania różnic i podobieństw pomiędzy obrazkami
  • rozwijanie umiejętności muzycznych, wokalnych i tanecznych poprzez naukę nowych piosenek;
  • rozwijanie poczucia własnej wartości przez dawanie możliwości pokazania swoich walorów, umiejętności i mocnych stron podczas wymyślania, tworzenia i doświadczania w pracach z całą grupą.
  • kształtowanie właściwych postaw dzieci, takich jak szacunek do ludzi, ich pracy, zwierząt, przyrody i przedmiotów czy tradycji przez uświadomienie konieczności właściwego zachowania w miejscach użyteczności publicznej, stosowania się do ogólnie obowiązujących norm;
  • kształtowanie postaw prorodzinnych i patriotycznych poprzez uświadomienie znaczenia tradycji dla świadomości rodzinnej i narodowej – zwyczaje związane ze świętami, regionem (potrawy, strój ludowy, zwyczaje, muzyka, wytwory ludowe);
  • poznanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikające z niszczycielskiej działalności ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza, gleby, wycinanie lasów, wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach

–  poznanie sposobów ochrony środowiska oraz zasad, o których powinniśmy pamiętac

  • wyjaśnianie czym jest recycling, przypomnienie  zasad segregowania odpadów do odpowiednich pojemników, 
    – nabywanie właściwego emocjonalnego stosunku do kultury regionalnej, zabytków własnej miejscowości, jej przeszłości, teraźniejszości, do miejsc pamięci narodowej i bohaterów narodowych.
    – poznanie znaczenia wytworów kultury narodowej i wybranych tradycji narodowych i regionalnych (legendy, zwyczaje, obyczaje, stroje, tańce)
    – nabywanie właściwego stosunku do symboli narodowych (godło, hymn)