Przedszkole nr 4 im. Krasnala Hałabały, Żłobek Miejski w Sławnie

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE GR. II – ŚREDNIAKI – CZERWIEC

  • doskonalenie percepcji słuchowej przez dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów
  • rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas codziennych czynności samoobsługowych i porządkowych, zabaw konstrukcyjnych, plastycznych, wycinania, lepienia, prób pisania po śladzie w liniaturze i w kratce;
  • stwarzanie okazji do rozmowy o swoich emocjach i uświadomienia, że każdy je przeżywa; 
  • rozwijanie umiejętności logicznego i zrozumiałego wypowiadania się na temat swoich odczuć;
  • stwarzanie możliwości do podejmowania współpracy podczas działań twórczych;
  • kształtowanie umiejętności oceny działania; 
  • wdrażanie do bezpiecznego zachowania; uświadamianie konieczności refleksji nad swoim zachowaniem.
  • rozwijanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym przez obserwacje fauny i flory w najbliższym otoczeniu przedszkola; – – kształtowanie postawy troski o środowisko przyrodnicze
  • zapoznanie z wyglądem, językiem, zwyczajami dzieci z różnych stron świata (mieszkańcy Arktyki, Rdzenni Amerykanie, Meksykanin, Chińczyk, Afrykańczyk)
  • stwarzanie okazji do dostrzegania odmienności i autonomii drugiego człowieka;
  • rozpoznawanie i nazywanie pojazdów:  lądowe, wodne i powietrzne.
  • przeliczanie i porównywanie  liczebności elementów.
  • wykonywanie doświadczeń związanych z unoszeniem się i lataniem.
  • poznawanie maszyn latających
  • zdobywanie podstawowej wiedzy o wybranych krajach.
  • poznanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas podróżowania.
  • wzbogacanie  słownictwa o nazwy kwiatów: rumianek, mak, chaber, jaskier
  • segregowanie  zdjęć kwiatów ze względu na rodzaj; określanie ich liczebności
  • posługiwanie  się określeniami: najmniej/ najwięcej
  • dostrzeganie  rytmów ułożonych z sylwet kwiatów i ich kontynuowanie
  • przeliczanie  w dostępnym dla siebie zakresie
  • nazywanie części garderoby, którą nosimy latem.
  • odpowiadanie  na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu, zdjęć, obrazków
  • poznanie  wybranych  środków  transportu, słuchanie  nagrań z odgłosami różnych środków transportu
  • pogłębianie wiedzy na temat fauny i flory w głębinach morskich