-kształtowanie u dzieci umiejętności i nawyku sprzątania po sobie;
– wzbogacanie wiedzy przyrodniczej (zimowe mieszkania zwierząt);
– poszerzenie wiedzy przyrodniczej (zwierzęta zasypiające na zimę);
– aktywny udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych;
– wdrażanie do aktywnego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych;
– rozwijanie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w zabawach rytmicznych, muzycznych i naśladowczych;
– rozwijanie sprawności manualnej;
– poznawanie różnych materiałów plastycznych;
– podejmowanie prób posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem;
– ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych i przebywanie na świeżym powietrzu jako element dbałości o własne zdrowie;
– zachęcanie do dbałości o zdrowie poprzez wyrabianie nawyków higienicznych i dbanie o czystość ciała oraz higienę jamy ustnej;
– rozwijanie u dzieci procesów spostrzegania poprzez dostrzeganie podobieństw i różnic w wyglądzie konkretnych przedmiotów i ich odpowiedników na ilustracjach;
-dostrzeganie w krajobrazie zmian charakterystycznych dla zimy;
– wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego;
– rozwijanie u dzieci umiejętności koncentracji uwagi podczas słuchania opowiadań, wierszy;
– wzbogacanie zasobu słownictwa;
– rozwijanie umiejętności wokalnych, nauka piosenek o tematyce świątecznej;
– rozwijanie umiejętności reagowania na zmianę dynamiki;
– rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
– kształcenie umiejętności poprawnego liczenia w zakresie 4;
– zachęcanie do uważnego słuchania poleceń N.;
– poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia;
– udział w planowaniu i przygotowywaniu uroczystości na terenie przedszkola;
– poznawanie świątecznych obrzędów, zwyczajów, tradycji ludzi różnych narodowości;