Przedszkole nr 4 im. Krasnala Hałabały, Żłobek Miejski w Sławnie

ZAMIERZENIA STYCZEŃ GR.III – STARSZAKI

• Rozpoznaje i nazywa wartości związane z zachowaniami społecznymi

• Skutecznie się komunikuje, współpracuje z dziećmi w działaniach twórczych i użytkowych 

• Formułuje i wyraża sądy na podstawie własnej wiedzy i doświadczeń

• Opowiada o zdarzeniach i czynnościach na podstawie ilustracji

• Słucha ze zrozumieniem tekstów literackich i wypowiada się swobodnie na ich temat

• Odróżnia rzeczywistość od fikcji, prawdę od fałszu, kłamstwo od fantazjowania

• Rozumie żarty językowe, dostrzega żarty sytuacyjne

• Wykonuje eksperymenty językowe, tworzy rymy

• Recytuje wiersz, mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie

• Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U, p, P, b, B, y, Y

w, W, ł, Ł, z, Z, k, K

• Liczy sylaby w usłyszanych słowach, wyróżnia głoski w wyrazach

• Interesuje się czytaniem, czyta samodzielnie proste wyrazy

• Wykonuje własne eksperymenty graficzne, doskonali umiejętności grafomotoryczne  

• Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6

• Przelicza elementy, wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej

• Segreguje przedmioty i klasyfikuje je według różnych kryteriów, dzieli elementy na zbiory 

• Koduje i dekoduje znaki oraz symbole, wykonuje różne ćwiczenia związane z kodowaniem

• Aktywnie uczestniczy w zajęciach umuzykalniających, wykazuje poczucie rytmu 

• Śpiewa piosenki i gra na instrumentach

• Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą intencjonalnego ruchu, gestu, mimiki

• Wypowiada się za pomocą różnych technik plastyczno-technicznych 

• Przetwarza tekst na obraz graficzny i odwrotnie

• Konstruuje modele przestrzenne, buduje z materiału naturalnego

• Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą – badanie, obserwacja; wyciąga wnioski

• Interesuje się przyrodą wysokogórską, rozpoznaje krajobrazy i zwierzęta w Tatrach

• Troszczy się o środowisko przyrodnicze; wie, jak segregować śmieci

• Przyporządkowuje zmiany zachodzące w przyrodzie do odpowiednich pór roku

• Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu, w tym nazwami tygodni i miesięcy

• Odczytuje pełne godziny na zegarze, poznaje różne urządzenia do pomiaru czasu 

• Odczuwa przynależność do rodziny, zna wartość więzi rodzinnych

• Uczestniczy w zajęciach ruchowych i utrzymuje prawidłową postawę ciała