• Rozpoznaje i nazywa wartości związane z zachowaniami społecznymi
• Skutecznie się komunikuje, współpracuje z dziećmi w działaniach twórczych i użytkowych
• Formułuje i wyraża sądy na podstawie własnej wiedzy i doświadczeń
• Opowiada o zdarzeniach i czynnościach na podstawie ilustracji
• Słucha ze zrozumieniem tekstów literackich i wypowiada się swobodnie na ich temat
• Odróżnia rzeczywistość od fikcji, prawdę od fałszu, kłamstwo od fantazjowania
• Rozumie żarty językowe, dostrzega żarty sytuacyjne
• Wykonuje eksperymenty językowe, tworzy rymy
• Recytuje wiersz, mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie
• Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U, p, P, b, B, y, Y
w, W, ł, Ł, z, Z, k, K
• Liczy sylaby w usłyszanych słowach, wyróżnia głoski w wyrazach
• Interesuje się czytaniem, czyta samodzielnie proste wyrazy
• Wykonuje własne eksperymenty graficzne, doskonali umiejętności grafomotoryczne
• Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6
• Przelicza elementy, wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej
• Segreguje przedmioty i klasyfikuje je według różnych kryteriów, dzieli elementy na zbiory
• Koduje i dekoduje znaki oraz symbole, wykonuje różne ćwiczenia związane z kodowaniem
• Aktywnie uczestniczy w zajęciach umuzykalniających, wykazuje poczucie rytmu
• Śpiewa piosenki i gra na instrumentach
• Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą intencjonalnego ruchu, gestu, mimiki
• Wypowiada się za pomocą różnych technik plastyczno-technicznych
• Przetwarza tekst na obraz graficzny i odwrotnie
• Konstruuje modele przestrzenne, buduje z materiału naturalnego
• Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą – badanie, obserwacja; wyciąga wnioski
• Interesuje się przyrodą wysokogórską, rozpoznaje krajobrazy i zwierzęta w Tatrach
• Troszczy się o środowisko przyrodnicze; wie, jak segregować śmieci
• Przyporządkowuje zmiany zachodzące w przyrodzie do odpowiednich pór roku
• Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu, w tym nazwami tygodni i miesięcy
• Odczytuje pełne godziny na zegarze, poznaje różne urządzenia do pomiaru czasu
• Odczuwa przynależność do rodziny, zna wartość więzi rodzinnych
• Uczestniczy w zajęciach ruchowych i utrzymuje prawidłową postawę ciała