ZAMIERZENIA GRUPA III
MAJ 2024
– kształtowanie poczucia więzi emocjonalnej ze swoją rodziną;
– wyrabianie umiejętności okazywania najbliższym uczuć szacunku i miłości;
– uwrażliwianie na potrzeby i emocje innych;
– doskonalenie umiejętności: słuchania, wypowiadania się o własnej rodzinie;
– rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny;
– kształtowanie umiejętności wcielania się w role;
– formułowanie życzeń dla mamy i taty;
– rozwijanie sprawności manualnej oraz wrażliwości estetycznej;
– podejmowanie prób rysowania postaci ludzkiej z zaznaczeniem wszystkich jej elementów;
– doskonalenie umiejętności przeliczania;
– określanie, których elementów zbioru jest więcej, a których mniej;
– doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach
zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
– kształtowanie logicznego myślenia podczas porządkowania zdarzeń, tworzenia historyjek,
wskazywania różnic i podobieństw pomiędzy przedmiotami;
– doskonalenie percepcji słuchowej przez dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej
wyrazów, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania wyrazów, zdań oraz prostych tekstów słowno- obrazkowych;
– pamięciowe opanowywanie tekstów wierszy i piosenek
– rozbudzanie ciekawości poznawczej przez stwarzanie okazji do korzystania z różnych źródeł wiedzy – doświadczanie, obserwacja, książki, internet; przeprowadzanie prostych doświadczeń, obserwowanie ich wyników i wyciąganie wniosków na tej podstawie;
– rozwijanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym przez obserwacje fauny i flory w najbliższym otoczeniu przedszkola; zachęcanie do notowania wyników obserwacji o zdobywania wiedzy na temat roślin i zwierząt;
– kształtowanie postawy troski o środowisko przyrodnicze przez wykonywanie prac porządkowych w ogrodzie – sianie i sadzenie roślin, opieka nad nimi;
– rozwijanie wrażliwości muzycznej dzieci przez dawanie możliwości podejmowania aktywności
muzycznej- gra na instrumentach, improwizowanie ruchem, dźwiękiem, integrowanie muzyki z
plastyką, aktywne uczestniczenie w zabawach tanecznych; uwrażliwianie na elementy muzyki – rytm, tempo, nastrój;
– rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas codziennych czynności
samoobsługowych i porządkowych, zabaw konstrukcyjnych, plastycznych, rysowania po śladzie,
stwarzanie możliwości do podejmowania prób pisania w liniaturze i w kratce;
– rozwijanie poczucia własnej wartości przez dawanie możliwości pokazania swoich walorów,
umiejętności i mocnych stron podczas wymyślania, tworzenia i doświadczania w pracach z całą grupą;
– kształtowanie postawy tolerancji wobec innych osób, dostrzeganie i szanowanie odmienności innych dzieci, uświadamianie dzieciom podobieństw między różnymi dziećmi,
– zapoznanie ze znaczeniem słowa przyjaciel, zachęcanie do używania zwrotów grzecznościowych, wdrażanie do kulturalnych zachowań;
– rozwijanie postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur,
– poszerzenie wiadomości na temat życia ludzi w innych krajach, warunków życia i zwyczajów, – doskonalenie umiejętności współdziałania grupowego, pozytywnej rywalizacji,
– poznanie podstawowych praw dzieci oraz uświadomienie równości wszystkich ludzi w tym zakresie,
– odczuwanie radosnego nastroju związanego z obchodami Dnia dziecka,