Przedszkole nr 4 im. Krasnala Hałabały, Żłobek Miejski w Sławnie

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE GRUPA I IV 2025

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE – IV 2025
GRUPA I
rozwijanie umiejętności uważnego słuchania,
rozwijanie mowy,
rozwijanie umiejętności samodzielnego wypowiadania się, zachęcanie do wypowiadania się w grupie,
rozwijanie sprawności manualnej,
rozbudzanie ciekawości poznawczej,
rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
reagowanie na ustalone sygnały: słowne i muzyczne,
określanie kierunków ruchu,
rozwijanie sprawności ruchowej,
rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce,
rozwijanie zdolności skupienia uwagi,
rozwijanie umiejętności uważnego słuchania,
utrwalanie umiejętności ustawiania się w parach, w rzędzie,
wzbogacanie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych, zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, zapoznanie z tradycją malowania pisanek,
zachęcanie do podejmowania działalności plastycznej,
rozwijanie koncentracji i spostrzegawczości wzrokowej poprzez wyszukiwanie takich samych obrazków, zabawek,
układanie przedmiotów według poleceń nauczyciela,
rozwijanie spostrzegawczości i percepcji słuchowej, rozwijanie słuchu fonematycznego poprzez rytmiczne powtarzanie rymowanek, wierszy, tekstów piosenek,
rytmiczny podział słów (na sylaby) z pomocą nauczyciela lub samodzielnie,
przygotowanie do pisania poprzez rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk,
klasyfikowanie, porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek),
liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
kształtowanie postawy proekologicznej, zachęcanie do dbania o środowisko, do obserwowania przyrody, zachęcanie do uprawiania roślin,
poznawanie właściwości fizycznych wybranych odpadów,
kształtowanie nawyków ekologicznych, utrwalanie wiadomości na temat sposobów ochrony przyrody,
wzbogacanie wiadomości na temat miejscowości i regionu, w których mieszkają dzieci,
zapoznanie z herbem Sławna – wyjaśnienie jego symboliki,
poznanie wybranych legend o Warszawie, stolicy Polski,
utrwalenie symboli narodowych Polski (flaga, godło, hymn)
rozwijanie zainteresowania dzieci Europą.