ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE – IV 2025GRUPA Irozwijanie umiejętności uważnego słuchania,rozwijanie mowy,rozwijanie umiejętności samodzielnego wypowiadania się, zachęcanie do wypowiadania się w grupie,rozwijanie sprawności manualnej,rozbudzanie ciekawości poznawczej,rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,reagowanie na ustalone sygnały: słowne i muzyczne,określanie kierunków ruchu,rozwijanie sprawności ruchowej,rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce,rozwijanie zdolności skupienia uwagi,rozwijanie umiejętności uważnego słuchania,utrwalanie umiejętności ustawiania się w parach, w rzędzie,wzbogacanie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych, zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, zapoznanie z tradycją malowania pisanek,zachęcanie do podejmowania działalności plastycznej,rozwijanie koncentracji i spostrzegawczości wzrokowej poprzez wyszukiwanie takich samych obrazków, zabawek,układanie przedmiotów według poleceń nauczyciela,rozwijanie spostrzegawczości i percepcji słuchowej, rozwijanie słuchu fonematycznego poprzez rytmiczne powtarzanie rymowanek, wierszy, tekstów piosenek,rytmiczny podział słów (na sylaby) z pomocą nauczyciela lub samodzielnie,przygotowanie do pisania poprzez rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk,klasyfikowanie, porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek),liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.kształtowanie postawy proekologicznej, zachęcanie do dbania o środowisko, do obserwowania przyrody, zachęcanie do uprawiania roślin,poznawanie właściwości fizycznych wybranych odpadów,kształtowanie nawyków ekologicznych, utrwalanie wiadomości na temat sposobów ochrony przyrody,wzbogacanie wiadomości na temat miejscowości i regionu, w których mieszkają dzieci,zapoznanie z herbem Sławna – wyjaśnienie jego symboliki,poznanie wybranych legend o Warszawie, stolicy Polski,utrwalenie symboli narodowych Polski (flaga, godło, hymn)rozwijanie zainteresowania dzieci Europą.