Przedszkole nr 4 im. Krasnala Hałabały, Żłobek Miejski w Sławnie

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE GRUPA I MAJ 2025

  • rozwijanie wrażliwości zmysłów w bezpośrednim kontakcie z przyroda,
  • poznawanie nazw kwiatów i zwierząt – mieszkańców łąki,
  • zapoznanie z różnymi możliwościami spędzania czasu wolnego na łące w maju,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu czytanego przez N.,
  • poznanie melodii i tekstu nowych piosenek,
  • doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia, liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku,
  • grupowanie przedmiotów według ustalonego kryterium,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie mowy, oraz spostrzegawczości i logicznego myślenia,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej,
  • wzbogacanie wiedzy na temat wybranych środowisk przyrodniczych,
  • usprawnianie narządów artykulacyjnych,
  • uświadomienie ważnej roli rodziców w życiu dziecka,
  • określanie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny,
  • dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie, np. o sposobach wspólnego spędzania czasu, pojawienie się nowego dziecka,
  • opisywanie wyglądu rodziców, dostrzeganie ich charakterystycznych cech (wygląd, charakter),
  • rozwijanie pamięci odtwórczej,
  • zapoznanie z pracą rolnika,
  • poznawanie wybranych zwierząt – dorosłych i młodych – hodowanych na wsi,
  • nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt,
  • wyjaśnianie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi,
  • nabywanie umiejętności formułowania swobodnych wypowiedzi i prowadzenia rozmowy,
  • uczestniczenie w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań sprzyjających koncentracji uwagi,
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych, rozwijanie sprawności ruchowej,
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem, aktywne uczestniczenie w zabawach na świeżym powietrzu.