– zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w przedszkolu; integrowanie grupy; przypomnienie lub poznanie rozkładu pomieszczeń przedszkolnych i ich przeznaczenia; zapoznanie z nazwami kącików tematycznych oraz ich wyposażeniem;
– wspólne z dziećmi opracowanie KONTRAKTU,
– rozwijanie umiejętności samoobsługowych i nawyków higienicznych, nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb; rozpoznawanie i podawanie nazw części ciała;
– kształtowanie umiejętności rozumienia funkcji oraz rozpoznawania znaczków przedszkolnych;
-rozumienie pojęć: mały, duży; rozwijanie kompetencji,klasyfikowanie przedmiotów według określonej cechy;
-zapoznanie z pracą policjanta, miejscem wyznaczonym do przechodzenia przez jezdnię; rozróżnianie uczestników ruchu drogowego oraz kształtu koła ( sygnalizacja świetlna);
– kształtowanie umiejętności rozpoznawania umówionych sygnałów i reagowania na nie; rozwijanie poczucia rytmu i ekspresji ruchowej;
– rozszerzanie słownika czynnego dzieci poprzez rozmowy na temat nowej pory roku;
– wdrażanie do zabaw manualnych, ruchowych i muzycznych.